Literatură pentru copii

preview3_literaturacopii

Iată un nou atelier în portofoliul nostru, de data asta de literatură pentru copii. Antrenoare este scriitoarea Adina Popescu.

Dacă vrei să te întorci la entuziasmul copilăriei, fie pur și simplu pentru că e plăcut și te face să te simți bine, fie pentru că ai un copil pentru care vrei să scrii povești originale, te așteptăm la atelier!

(Precizare: e un atelier adresat adulților.)

Din toamna lui 2017, prima generație de absolvenți a lansat un minunat site de povești, NOIpovesti.ro, un proiect care sperăm să crească alături de generații viitoare de absolvenți și de ilustratori pasionați de literatura pentru copii.

Am început să scriu pentru copii la 20 de ani, printr-o întîmplare (fericită – mi-am zis mai tîrziu). Un director de editură m-a întrebat dacă nu aș vrea să încerc să scriu povești pentru copii între 7 și 10 ani. Nu aveam alte repere decît cărțile copilăriei mele. Nu cunoșteam „rețete” și mi-am dat seama cu timpul că chiar dacă acestea există, nu trebuie neapărat să ții cont de ele. Scrisul pentru copii, pe lîngă rolul său terapeutic, îți dă o libertate neașteptată. În rest, trebuie doar să (re)înveți să te joci – cu lumi posibile și probabile, cu personajele, cu morala, cu ideile, cu replicile. Îmi imaginez un atelier de scriere creativă pentru copii ca pe un teren de joacă, în care ne pasăm Povestea de la unul la altul. (Adina Popescu)

+ un interviu cu Adina Popescu

• Atelierul de literatură pentru copii mi-a reamintit cât de frumos este să te lași purtat de poveste, mai ales atunci când povestea este conturată de imaginația ta. M-a făcut să-mi redescopăr pasiunea pentru scris și să mă organizez mai bine astfel încât să-mi îndeplinesc visul și să încep să scriu prima mea poveste pentru copii. (Claudia Oprescu)
  • Atelierul te maturizează, te face mai conștient și mai responsabil de lumea pe care o cuprinzi în rândurile poveștii. Ți se deschid mai multe uși decât poți intui dar rămâne să le descoperi pe rând, cu răbdare, exersând scrisul cât mai des cu putință. A fost o experiență frumoasă pe care îmi doresc să o duc mai departe ținând legătura cu Adina și ceilalți colegi, atât cât este posibil.
  • Când am fost întrebată cum e la atelier, am spus „ca la școală”. Răspunsul a fost, negreșit, „asta nu sună bine”, „așa de rău?”. Nu, le răspundeam eu cârcotașilor. Adică avem teme de făcut și de citit, însă disciplina în ale scrisului are și ea rolul ei. Pe mine m-au ajutat deadline-urile, variațiile temelor „pentru acasă”. Cel mai mult mi-a plăcut schimbul de fișe de personaje dintre cursanți, feedback-ul Adinei a fost extraordinar, pentru că nu l-am simțit niciodată ca fiind al unui lector, ci ca din partea unui cititor pasionat. Fiecare își doreste să ajungă la cititorul lui, nu? Ea ne-a ajutat să stabilim această legatură sensibilă dintre text și cui i se adresează și nu cred că e la îndemâna oricui această calitate excepțională. (Cristina Trifan)
  • Discuțiile și feed-back-urile de la atelier mi-au adus muuuultă încredere.
    Daca am început atelierul cu întrebarea „oare aș putea scrie cândva o poveste?”, acum sunt sigură că pot s-o fac. Și îmi propun să o fac.
    Mulțumesc, Adina!