Poate ați văzut deja că avem înscrieri la majoritatea atelierelor dedicate scriitorilor debutanți. Cam toate sunt orientate pe proză scurtă, cu excepția celui în engleză, unde va fi vorba despre texte cu structură narativă în general, nu numai genul scurt și nu numai ficțiune. De la toate atelierele (mai puțin de la cel de SF, care are un rezultat specific), antrenorii aleg ulterior cele mai bune texte, pe care le publicăm în Revista de Povestiri. Atelierele au locuri limitate, în general 15, mai puțin la CWS, unde sunt 30.
Cel mai vechi atelier e cel cu Florin Iaru și Marius Chivu. Îl organizăm încă din toamna lui 2012 și acum am ajuns la a 8-a ediție. E și cel mai lung, are 16 întâlniri, două pe săptămână, una cu FI, alta cu MC, alternativ. E un atelier cu preselecție, pentru care trebuie să trimiteți o povestire în jur de 6000 de semne. Deadline înscrieri: 18 februarie.
Cel mai nou e cel cu scriitorul irlandez Philip O Ceallaigh și are 8 întâlniri, una pe săptămână. Tot cu preselecție, dar de data asta trebuie să trimiteți orice text cu structură narativă, fie ficțiune, fie non-ficțiune, în engleză. Deadline înscrieri: 15 februarie.
La atelierul de science-fiction și fantasy, antrenorul Michael Haulică are un nou coleg, pe scriitorul Dănuț Ungureanu. Înscrierea se face fără preselecție, doar pe bază de motivație, îi așteptăm pe pasionații genurilor la cele 12 întâlniri, 2 pe săptămână. În urma atelierului, cele mai bune texte sunt publicate într-o antologie tipărită, la Millenium Books. Deadline înscrieri: 15 februarie.
Seria 9 Creative Writing Sundays îi are ca invitați pe scriitorii Adrian Schiop, Cecilia Ștefănescu, Răzvan Petrescu, Mihai Bădică, Bogdan-Alexandru Stănescu, fiecare vine la o întâlnire. Întâlnirile sunt 5, una la două săptămâni. Nu există preselecție, nici motivație, principiul e primul venit, primul primit. Spre deosebire de celelalte ateliere, aici puteți participa și pasiv, ca spectator, adică pe loc de „Prudent”. Deadline înscrieri: 1 februarie.
Atelierele de mai sus au loc în București, pentru cine n-are (ne)plăcerea de a locui aici, avem un atelier prin Google Hangouts cu Florin Iaru, de 10 ședințe, la care aveți timp berechet să vă înscrieți, pentru că va începe în mai-iunie.
Pont: pentru o investigație și mai amănunțită, intrați pe paginile atelierelor, unde aveți și părerile absolvenților și linkuri la interviuri cu antrenorii.
Înscrierile se fac la simina arond revdepov punct ro. La atelierele fără preselecție, locul se confirmă în momentul plății avansului și aici contează viteza de înscriere. La cele cu preselecție, viteza nu contează, pentru că evaluarea se face imediat după deadline, de către scriitorii coordonatori, iar prima parte din bani se plătește de regulă la prima întâlnire.
Atelierele sunt toate orientate pe practică și pe feedback, se dau teme de scris și de citit, se discută, în ideea că veți citi mai mult și veți scrie mai bine. Talentul cu care intrați e cel cu care ieșiți, dar îl veți folosi mai bine. În afară de asta, nu veți pica în capcanele obișnuite și veți învăța să fiți conștienți de ce și cum scrieți, veți experimenta ce înțeleg cititorii din ce scrieți. Iar cititorii voștri (antrenorii, colegii) sunt interesați și se și pricep, ceea ce deseori nu se poate spune despre familie, prieteni, oamenii cărora poate le cereți părerea pentru că țin la voi.
Dacă vă imaginați povești când mergeți pe stradă pentru că observați oameni, interacțiuni, situații care vă pun rotițele în mișcare, veniți la un atelier să vă antrenați capacitatea de a reda în scris un fel nou de a privi lucrurile. Există lucruri neobișnuite și lucruri obișnuite văzute într-o lumină nouă. Unora nu le spun nimic, dar voi le vedeți altfel. Cam așa se întâmplă cu scriitorii. Sau nu? Veniți să dezbatem!
Buna seara! Am va rog o intrebare. A o fetita de 16 ani care are ca diagnostic hipoacuzie acuta bilaterala. As dori sa o inscriu la unul dintre cursurile dvs. Tot ceea ce vreau sa stiu este daca vreunul dintre cursuri este bazat doar pe scriere caligrafica fara sa necesite prea multa comunicare. Mentionez ca este olimpica la desen si este foarte deschisa spre a cunoaste lucruri noi. Va rog daca se poate sa ma sprijiniti cu un sfat. Va multumesc anticipat!